Al-Kesah: 555

Sunday, April 19 Leave a Comment

Ini adalah cerita pada hari Jumaat yang telah lepas. Macam biasa, sebelum aku pergi ke masjid tabung haji kelana jaya, aku singgah kat kantin sekejap untuk makan. Aku ambik lauk.


lauk ayam, sayur dan ikan masin

dan di kaunter bayaran:

Aku: berapa?
cashier: RM4.50
aku pun keluarkan dompet, dan..
ALAMAK! Duit tak cukup!
maka, dengan selambar ajer la beri kat cashier tu RM3.
aku: lagi balance minggu depan yer. lupa nak withdraw duit tadi.
cashier: ok
** seminggu kemudian **

Macam biasa, ambik lauk kat kantin.


sayur, ikan, sirap

pegi kat kaunter:
aku: berapa?
cashier: RM 4.50
aku: minggu lepas ada hutang lagi RM1.50
cashier: erm.. kitaorang hutang ke macam mana tu?
aku: tak, aku tak cukup duit minggu lepas..
cashier: oooh.. ok
cashier tu macam kool jer. agak nyer mesti dah ramai dia ada kastemer macam aku pegi makan tapi dah ambik lauk semua, time nak bayar baru tau tak cukup duit! huhu..

since aku pegi makan sorang minggu lepas, so tak ada sapa yang aku nak pau jadi ahlong.. hehe..


kat sini bley?

1 comments »

  • Ann-Wardrobe said:  

    huishh! hahaha.
    skg ni still boleh lg??
    agaknya kantin tu jerk. keke