Rumah RM6.6b 27 tingkat

Thursday, August 21 Leave a Comment



# Merujuk pelan, bangunan ini menawarkan ketinggian 173.12 meter bersamaan ketinggian bangunan 60 tingkat. Namun, disebabkan Antilla memperuntukkan 27 tingkat, ini bermakna setiap arasnya dilengkapi siling berketinggian lebih tiga meter daripada ukuran sepatutnya.

# Enam tingkat tempat meletak kereta bakal memuatkan 170 kereta import tuan rumah. Turut disediakan pusat servis kereta yang ditempatkan di aras tujuh.

# Tingkat lapan mengandungi pusat hiburan lengkap mini pawagam dengan kapasiti 50 orang pada satu masa.

# Dua tingkat di atas 'health level' menempatkan unit pangsapuri berdinding kaca untuk penginapan tetamu.

# Dua tingkat di atas kediaman keluarga diperuntukkan sebagai kawasan penyelenggaraan. Di atasnya pula, disediakan 'ruang udara' berfungsi sebagai bilik kawalan untuk helikopter mendarat. [ artikel penuh ]

p/s:
pergh! tinggi nyer rumah ini.. nak duduk 5 orang jer.. yang lain semua pekerja!

4 comments »

  • JHaZKiTaRo said:  

    ni laa namanya pembaziran tahap melampau.. dah laa menipu.. beli tanah wakaf anak yatim.. kununnye nak bina rumah anak2 yatim.. alih2 bina bende lain.. mmg takkan lama berdiri bangunan ni..

  • JUNAIDIX said:  

    jhazkitaro,
    tahap gaban dah tu!

  • princesslavender3 said:  

    Peeerrrgghhh!! Aku jd tukang lap pinggan pun jadik ah! wakaka! giloss..

  • JUNAIDIX said:  

    sheda,
    ok gak tu.. tak pun ko pegi lap tingkap kat tingkat 27 tuh! hehe