,

erm..

Saturday, December 8 Leave a Comment

Pepagi lagik aku dah memblogkan diri kat sini.. aku sendirik pun kompius gak. Ekceli memula plan bangun awal2 pagi so aku bley wat programming untuk Msjbox, then jenjalan kat website Msjbox tadik aku terasa nak update blog lak.. hehe

Malam tadik, lepas balik dari opis.. singgah ke KLCC. Nak pegi tengok citer Golden Compass dengan isteri terchenta. Al-maklum la.. dia tak bekerja pada hari Jumaat yang mulia itu. Dia dengan bersuka-ria mencuci mata dengan segala macam barangan kat klcc tu! (cuci mata jer.. jgn cuci wallet dah aaa)

Sesambil menunggu untuk nak tengok movie kul 9pm, aku pun ajak dia pegi ke klcc (convention centre) untuk jenguk jap pc fair kat situ. Macam biasa lah.. manusia berselerak kat dalam dewan tuh! Pening nyamuk jap.. kejap jer jalan.. pastu keluar.. ngantuk la jalan kat tempat sesak cenggitu :p Tapi sempat gak rembat pc fair show guide sekeping. hehe

Awal tahun lepas pun aku pegi gak pc fair tu.. tu yang terbeli dell inspiron kaler merah. Dah nak masuk 4-5 bulan gak aku guna, tapi aku rasa dell nyer laptop ni macam tak berapa ngan sangat ngan aku compare to compaq yang aku beli time aku muda-muda dulu :p aritu aku nak try install window xp tapi tak bley sebab error "hard disk not found!" pelik sungguh error itu.. Windows Vista tak best! huhu.. tak stabil.. tak compatible.. nak xp! nak xp!

Panjang lak aku mengarut pepagi buta nih.. nak try sambung wat programming Msjbox lak :p

p/s: time nak balik dari tengok movie, jalan jem gilers gara-gara polis wat road block kat jalan genting-klang! hampes tul..

1 comments »

  • Anonymous said:  

    jun.. ko punya n.book pakai hard disk sata.. ko kena install driver sata hardisk pakai usb disket ataupun usb drive yg boleh jadi floppy drive- cth: Pendrive-
    yg penting ko cari dulu driver2 notebook ko tu ada x winxp punya driver.. kalo x da boleh download dari manufacture punya website.. -cth : intel..

    ko boleh refer kat web page http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml
    http://www.alexnolan.net/articles/installxpsata.htm

    mengikut pengalaman aku.. kalo nak elok carila usb external disket ataupun usb drive brand Pendrive -Pendrive nano- psl dia auto jd floppy disk..

    mula2 download driver sata..then extratt ke usb disket..

    kalo pakai usb disket -ko boleh guna install pakai cd winxp biasa x payah ubah.. cuma masa dia tanya nak intall scsi ke raid tekan F6 tu ko tekan F6..
    pastu nanti dia minta driver.. ko select la driver dari usb disket.. ko boleh install sperti biasa lepas tu..