Tahun ini

Thursday, September 27 Leave a Comment

Ramadhan tahun ini memang agak berlainan dari tahun yang lepas. Kalau tahun yang lepas, tiap kali berbuka, singgah dulu kat pasar ramadhan.. redah pasar manusia yang menjual pelbagai spesis makanan yang kekadang aku pun tak paham apa kelebihannya..

tapi.. tahun ini, aku pegi pasar ramadhan setakat ini baru jer 3 kali! tu sebab dah lewat sangat sampai rumah.. nak masak megi pun tak sempat kot.. selebihnya, isteri terchenta yang tolong masak apa-apa yang ada kat dalam freezer untuk berbuka.. besa aku tolong tengok & tolong potong-potong apa yang patut :)

tahun-tahun yang lepas.. tiap kali berbuka sumer bebudak rumah akan duk keliling makanan untuk makan bendalah yang dah di ambik dari pasar ramadhan untuk makan bersama.

tapi tahun ini.. duk keliling jugak.. tapi berdua jer.. hehe.. no extra lagik :p

tahun-tahun yang lepas, dah lepas berbuka.. sumer dok lepak depan tv sambil layan citer yang entah aper2..

tapi tahun ini.. lepas berbuka pun lepak gak depan tv tapi aku tak tengok pun tv tu.. aku menyakat jer la :P muahehehe.. (don't try this at home yer! nanti kena panah petir!)

tahun-tahun lepas, nak raya aku balik satu tempat jer 2 minggu..

tapi tahun ini.. aku kena pegi kat 2 tempat dalam 2 minggu. seminggu kat igan dah seminggu lagik kat samarahan.

banyak lagi la beza antara sebelum kawen dan sesudah kawen. penat nak cerita. so kalo korang nak tau apa perbezaan dengan lebih terperinci, korang kawen la cecepat yer! :) hehe..

3 comments »

  • Carneyz said:  

    menyakat ke, membuta? :p hehehe... Makaseh tolong main masak2 kat dapur ;) lenkali tolong lagi yek? Mmmuaaahs!

  • chris anakapai said:  

    jun, iboh ngaco urang, di pangkak di nyaru kelak...hahaha
    'nata de coco' kawu kelak...

  • nizie said:  

    hahaha akan aku ingat n jadikan panduan entry ni hehehe