,

How to open your laptop!

Monday, July 30 Leave a Comment

PERHATIAN: DON'T TRY THIS AT HOME!

Laptop aku yang dah tenat perlukan pembedahan. Kot2 aku dapat kesan apa problem yang dah berlaku kat laptop aku tuh. Maka dengan itu, aku bertekad gak nak operate buat kali ke dua nya. Cobaan kali pertama gagal minggu lepas sebab sangkut kat area nak tanggalkan keyboard. Tapi kali ini aku dah dapat caranya.. hehe..

Tadaaaaa!

Skrin, keyboard yang aku dah tanggalkan dari laptop itu.

cover laptop bercantum sekali dengan skrin

Isi laptop yang dah di tanggalkan cover nya itu

Ni la ghuper Intel Celeron 1.5Ghz

kaki intel celeron yang aku dah bukak dari soket

antena wireless network

ekceli aku bukak semua part tu untuk nak buang segala macam habuk2 dan debu2 yang dah berkurun lama kat situ. besa kekadang sebab debu tu jugek pc/laptop boleh jadi bengong!

Lepas jer aku buang segala macam debu tu, then aku pasang balik. Tapi yang tak syok nyer.. masalah skrin aku tu tak selesai jugek!.. huhu.. sadis!

Laptop aku tu sistem elok lagi. skrin pun ok jugak. tapi entah macam mana.. kalo time skrin dia ok, boleh pakai 30minit jer lepas tu display hilang.. huhu..

Aku memula ingatkan nak beli monitor jer. then sambung kat laptop aku. tapi carneyz kasik cadangan beli baru lagi elok sebab bley bawak g memaner dengan mudah.

maka aku sekarang tengah nak berkira-kira nak survei laptop yang murah dah best. top of the list ialah Compaq. brand yang sama jugek :p

2 comments »

  • Acaii Jawe said:  

    perrrgghh, ganas gile ko bukak dalam laptop tu,ehehe..akupun penah bukak skali dulu..bukak acer tapi lebih kurang same je aku tengok..masa tu tukar ram,hehee..:)adala benda tak kena ngan wayar2 monitor tu sampai jadi camtu..tapi kalo nak beli laptop baru mmg takde alasan yg bleh menghalangkan jun,muahahahaaaa....

  • Anonymous said:  

    ko dah anta kedai ke jun? dah cek kat kipas cpu tu?. aritu ada customer aku prob mcm tu. cek punya cek.. tengok overheat pasal kipas cpu dah tersumbat dengan rambut.. kalo aku dekat boleh aku tolong check kan.. hehe