Le Tour De Langkawi

Friday, February 13 Leave a Comment

Merupakan acara tahunan yang disertai oleh ramai pelumba basikal dari dalam dan luar negara. Setiap tahun, acara ini sungguh berjaya dianjurkan.


Kemeriahan acara LTdL turut dimeriahkan oleh barisan kanak-kanak di tepi jalan untuk meyaksikan aksi pelumba-pelumba merentasi jalan desa dan kampung.


Sepanjang perjalanan merentasi kota, setiap peserta nampak begitu bersemangat untuk meneruskan perlumbaan sehingga ke garisan penamat.


Tamat perlumbaan, para peserta, penganjur dan para pegawai bertugas semua berasa lega kerana kejayaan mereka menguruskan perlumaan termasyur negara.


Bagi kebanyakkan rakyat jelata dan juga pengguna jalan raya untuk berulang-alik ke tempat kerja, penganjuran program seperti ini merupakan suatu bencana sekiranya laluan ke tempat kerja telah ditutup selama satu jam untuk memberi laluan kepada pelumba LTdL!

alahai.. bila lah nak lepas diaorang berlumba nih?

2 comments »

  • Kasawari said:  

    tahun ni tak sampai kulai ler jun...

    dulu dpt email gambo le tour ni.. ada pakcik tu pun turut joint.. lawak gila.. he he

  • KNizam said:  

    hehe x sempat nak tengok la ltdl kali neh. hehe

    naper tak pakai inline comments eh ? lagi senang kot. hehe :)