Bila Programmer Melukis

Tuesday, February 24 Leave a Comment

Apa programmer buat sekira dia dengan tiba-tiba teringin nak melukis?

Walaupun aku memang dah lama giler tak melukis, tapi sejak dua tiga menjak ini, otak aku selalu flashing-flashing berkenaan dengan idea-idea baru yang boleh aku jadikan program terbaru. Namun, apabila aku buka program-program yang berkenaan untuk develop idea tersebut, dengan tiba-tiba otak jadi blank untuk jadikan idea tersebut menjadi realiti. Sungguh la aku dalam dilema akan kejadian tersebut.

semangat nak melukis, siap beli pensil 2B lagi

Cuma persoalan nya sekarang, apa yang programmer selalu lukis sekianya ada idea terbaru? Apa kata anda buat penilaian sendiri. hehe.

flow diagram jer

mesti korang tengah gelak golek-golek tengok lukisan seorang programmer.. tak yah la korang nak expect lukisan pokok ke, ikan ke, kucen ke.. atau pun seekor lipas! hehe

tapi, kalau korang nak tengok jugak programmer hasil lukisan yang semacam itu, korang mesti akan terus gelak tergolek-golek dari pintu depan rumah ke pintu dapur!

cubaan melukis seekor lipas (gambar asal kat sini )

kan aku dah cakap.. bebaik gelak golek-golek tu. jatuh tangga karang! hehe

4 comments »

  • Kasawari said:  

    lipas ada gigi ker jun...

    wah lepas ni leh buat filem animasi..

  • fiezabaiduri said:  

    suke gak tengok citer kartun tu.

    ade rupa lipas arr.hehe..siries, mmg de rupa lipas.