,

Msjbox G4 (Generasi 4) - in progress

Wednesday, December 17 Leave a Comment


bermula dari november 2008 yang lepas, aku telah memulakan langkah untuk meneruskan proses R&D untuk generasi seterusnya program Msjbox. secara rasmi, versi seterusnya akan di develop di bawah kod jenama G4 (Generasi Ke-4).

aku masih belum dapat untuk memutuskan bila tarikh sebenar program akan siap kerana banyak perkara yang aku perlu ubah untuk memenuhi kriteria yang aku inginkan.

berikut antara ciri baru:
- auto-refresh (most requested! hehe)
- status update (mcm twitter)
- 2 avatar (kes share blog ni)
- beberapa perubahan interface

note: ciri-ciri lain akan ditambah berdasarkan kesesuaian dan tahap kesukaran.

tapi yang pasti, keseluruhan program Msjbox akan di re-engineer untuk memastikan loading dan sending mesej ringan dan cepat.


preview: status update

memang kena banyak bersabar untuk nak menggunakan Msjbox G4 ini kerana aku rasa progress sekarang baru 50% selesai. jauh perjalanan, penat jari menaip kod! hehe

4 comments »

  • Anonymous said:  

    yes yes...
    auto refresh..
    ini lah yang kiter mau..
    hehehe.. tak sabar menunggu msjbox di update.. :D

  • Anonymous said:  

    hehe..
    pasnie bleh aku update kat blog aku..
    huhu