Status: OK

Tuesday, November 18 Leave a Comment

Satu pengajaran: Transfer domain 45 hari sebelum expired! Kalau tak, free 1 year tak available.

Lebih kurang macam tu la cerita pasal domain Junaidix.net aku aritu. Sememangnya aku tak perasan domain Junaidix.net aku nak expired pada hari aku check. Memang tinggal beberapa jam aja lagik.

Dengan segera, aku terus transfer domain Junaidix.net tu dari Enom ke GoDaddy. GoDaddy kasi free 1 tahun kalau kita transfer domain kat server diaorang. So aku pun transfer la. Dalam masa yang sama, aku transfer blog aku ke Junaidix.com :)

Esoknya, domain Junaidix.net tu expired! Seminggu kemudian transfer tu completed tapi due date setahun aja? aper?! Bila aku email GoDaddy, diaorang kata kena at least 45 hari sebelum expired date! huhu.. rugi setahun!

So, domain Junaidix.net tu aku dah redirect ke Junaidix.com :)

P/s: kena ingat expired domain tu.

1 comments »

  • Anonymous said:  

    rugi-rugi-rugi
    kalau tidak boleh kami dapat free setahun guna msjbox hehehe

    ps: kena beli pda jun untuk ingatkan semua tarikh yg penting2 hehehe