,

Bila isteri tiada dirumah

Wednesday, November 19 Leave a Comment

selalunya kerja-kerja memasak dilakukan oleh isteri untuk suami. apa akan jadi sekiranya si suami pulak yang terpaksa memasak di kala dalam keadaan darurat?

suasana darurat dikelasifikasi sebagai:

  • isteri lepas bersalin dan dalam pantang
  • isteri penat
  • isteri pergi berkursus
si suami akan melakukan banyak benda-benda pelik ketika dia memasak sebab matlamat utama ialah hendak makan. rasa yang sedap dan hiasan yang menarik adalah dikecualikan dari penilaian tahap kelaparan.

si suami akan:


memasak dengan menggunakan minyak yang banyak untuk menggoreng sayuran.


memasak nasi dengan periuk elektrik di atas dapur gas


masak nasi sampai hangus

namun begitu, hasil daripada usaha yang gigih untuk memasak, lihatlah hasilnya sendiri:


sayur brocoli yang digoreng enak. sesuai untuk fastfood.

p/s: antara penyebab nasi hangus ialah si suami sedang membuat posting ini semasa menunggu nasi masak.

12 comments »

  • CT Delima said:  

    Jun..masak-masak ker..main2 pondok2 ni Jun hehehe..goreng sayur penuh minyak satu kuali..bole kena kolestrol ni Jun kahkahkah

  • jebat said:  

    hahaha...aku sungguh simpati dengan mu

  • (¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said:  

    hahaha...buatpelah pakai minyak banyak nak masak sayur hahaha...

    tapi ok gak..ada org yg dah lapau dan malas sgt nak masak..dia masak meggi tak pun g kedai jer beli hehehe...

    tapi peliklah..apsal pakai periuk elektrik masak kat dapur..rosak ke ape?

  • angah said:  

    ekekeke..alahaii cian jun...tapi takpe belajor...:D

  • Junaidix said:  

    ct,
    haha.. kalo betul2 cemaner? :p

    jebat,
    tu lar.. len kali nak masak kedai jer lah.

    nrina,
    sebab tu la ni pekara2 yang pelik

    angahm
    tengah belajor la nih :P

  • princesslavender3 said:  

    hoooi!! hahahhaha! ko buat lawak ah jun.. jenuh aku gelak x henti tgk nasik tanakan ko hangit.. hooisssh!!

  • chemot said:  

    itu minyak macam nak masak ayam guring jek..isk isk.

  • nizam said:  

    best gak sekali-sekala masak tapi tak leh selalu nanti tugas dah bertukar lak, hehe

  • Junaidix said:  

    p.lavender3,
    haha.. tu aku tengah prektis buat ayam golek tuh! .. haha

    chemot,
    hehe.. goreng sayur macam goreng ayam :p

    nizam,
    hm.. tak kan nak masak kat kedai jer :p hehe

  • cepotet said:  

    satu percubaan yang baik walaupun.. :p

  • cemut said:  

    wakakakaka lawak2.da ade rice cooker nape masak tas dapur gas..
    tp brocoli tu mmg sedap.sedap ag kalao di goreng ngan sos tiram.yum!

  • Nad said:  

    Muahahahahhaha. Wakakakakakkaa! KEkekekekeke. Hahahahaha!!!

    Sangatlah lawak. Sampai hangit boss nasi? Alahai. Alahaiiiii. Apasal tak order je. Kekekeke.