Cendawan Sawit

Monday, October 20 Leave a Comment

Pernah makan cendawan sawit?


Kulat Sawit

Aku pun pernah gak rasa. Kalo korang nak rasa cendawan sawit ni senang aja. Korang amik jer tangkai kelapa sawit tu, campak kan saja kat luar rumah. Then kalo lepas hari hujan, korang boleh petik jer kulat2 tu sumer.. hehe..

P/s: Goreng pun sodap! hehe

3 comments »

  • Adry said:  

    nampak cam beracun jer.. hehehehe

    Adry @ http://www.adrysabry.com

  • masviona said:  

    cendawan sawit????first time dgr nih...sedap ke?

  • ayne said:  

    jenis ni dipanggil cendawan jerami atau cendawan merang (indon). byk tumbuh pasa jerami padi. tak beracun, lebih sedap yg belum kembang. di pasaran ada di sebelah utara semenanjung RM18-25/kg.