Proton Stingray: 1.3L Chopper!

Friday, August 8 Leave a Comment


Chopper.. buatan Malaysia oleh Proton!


Enjin Kereta 1.3L - hentam saja.. kasi muat!

[ cerita penuh kat sini ]

Nota:
Waaah! dasat jugek engineer2 proton nih.. guna kepakaran kereta untuk buat chopper? Impresif.. tapi macam tak der kaitan jer.. kalau kompeni Modenas yang buat ok lah jugek..

p/s:
engineer proton ada banyak masa lapang agak nyer.. hehe..

4 comments »

  • chot said:  

    ko ambik gambar ni kat mana jun?

  • Shaira Nadiah MJ said:  

    Aik? Ko gi Proton Technology Week ek? Nasib baik tak terserempak kan, haha! Kidding :p

  • JUNAIDIX said:  

    chot,
    tu gambar dari paultan.org

    shaira,
    tak der la.. aku pinjam sat dari paultan hehe..

  • faisal said:  

    gilos betul camtu jun..body mmg lawa tapi nampak enjin spoil lah..tak lawa langsung,huhu..mybe sbb aku selalu tengok kat discovery yg buat motor sendiri tu,hahaha..nampak tak kemas dan cam enjin kete tukar chasis dan mount kan kat body motor je,huhu..