Cerita Seminggu

Wednesday, November 7 Leave a Comment

###
Awal bulan November, aku dah start keja kat site yang baru. Bukan lagi kat Menara TM bangsar tapi aku kat bangunan TM ibusawat kat Kelana Jaya. Belakang Kelana Jaya Business Park tu jer. Memang terasa jauh beb! Bayangkan.. minyak motor sekali isi 5 ringgit, bley tahan 2 hari jer.. kalo naik keta.. konpem.. konpem.. sekali isi rm30 bley tahan 2 hari gak! Seb baik motor.. kureng sikit kos compare ngan keta.. and motor tak der jem.

Environment kat sini.. tak la se gempak menara tm.. akmaklum la.. bangunan lama.. suasana cam suram jer.. well.. hidup kena diteruskan jua.. (chewah!)

###
Cerita berkenaan Msjbox Open House dah berlalu.. korang bley baca kat website Msjbox.net :) Tapi ader jugak yang kata.. laksa serawak kali ni kureng "Ummph!" compare dengan 1st yang diaorang penah rasa.. well.. yg 1st tu mak carneyz a.k.a chef berzaman yang wat.. :p tapi kali ni laksa serawak tu aku wat meby ader bahan-bahan yang terkurang agak nyer.. daun bawang pun tertinggal (salah satu bahan perisanyer!) :p muahehehe..

tak per.. next time aku wat lagik.. tapi selepas semua bahan-bahan laksa tu berjaya di import dari serawak la.. wat masa sekarang ni perencah laksa tu dah abes :p

###
Yoga.. tengah dok kompius lagik nih.. dengan tak semena-mena isteri terchenta sign-up untuk yoga.. sebelum ni dengar kabar angin jer la.. tapi tak sign-up lak :p tapi kali nih dengan hati dan semangat waja untuk join yoga.. well.. join la.. belajar la bersungguh-sungguh yer isteri terchenta :)
cuma, aku yang tak der kaitan ngan yoga pun terasa ikut kelas yoga gak sebab lepas 30minit perjalanan aku dari kelana jaya untuk amik isteri terchenta kat opis then terus bawak pegi ke kelas yoga tu. then.. kena tunggu la.. sehingga kelas dia setel selama 2 jam! uhuks.. uhuks..

aku ingat nak balik, tapi cam tak sempat jer.. bayangkan dari jalan telawi tu nak pegi rumah aku dah 30minit. then aku ada 1 jam jer untuk duduk kat rumah.. then kena keluar lagik untuk amik isteri terchenta semula.. then aku fikir.. tak yah la balik.. aku lepak jer la.. pegi masjid.. lepas solat maghrib so aku lepak jer la.. tunggu masa berlalu.. huhu..

###
Ni pulak cerita motor aku.. lepas aku kawen, motor lama aku a.k.a DAA tak penah start! dan.. sekarang motor tu dah jem! adoi lar.. roadtax pun dah mampos 3 bulan yang lepas.. huhu.. sekarang ni aku ingat nak jual jer motor tu tapi ader ke kedai nak beli?

semalam time service clk (cute little kriss milik isteri terchenta), aku tanyer tokei kedai tu.. dia kata tengok condition motor tu kalo dia nak amik.. adeih.. paling kuat pun dlm 200-300 jer! hmm.. tengah nak berkira-kira nak tolak motor tu ke kedai la ujung minggu nih..

DAA aku nih.. dah lama gak aku pakai.. start dari tahun 2002 lagik kot.. so usia motor DAA aku tuh ader la jugak dalam 10tahun kot.. bley imagine la cemaner ghupernyer..

aku beli motor DAA ni dari member aku time kat utmjb. dia dah grad. so dia jual la motor tu kat aku dalam rm900.. hutang! :p maner der duit nak beli wei.. then next semester baru aku bayar separuh.. then ader duit lagi.. baru bayar separuh.. hehe.. so dari situ la DAA dan aku kemana-mana bersama di sekitar utmjb dan kekadang sampai gak kat jb itu.. huhu..

then time aku pindah ke kl, aku pos motor tu ke kl naik train. rm40 gak melayang. tapi yang best nyer, motor aku sampai dulu sebab aku pos sehari sebelum aku pegi kl.

kat kl, DAA dan aku pegi meredah kl bersama-sama.. hujan bersama.. panas bersama.. sesat bersama.. tapi time DAA mogok (pancit la..) terpaksa aku tolak dia pegi bengkel.. huhu...

dan sekarang DAA dah tak bergerak selama setahun. lamer tuh! nak start dah tak bley.. tinggal tolak jer.. so sekarang aku ingat nak tolak kat kedai jer.. aku ingat nak kasi dia hidup lagi, tapi nak kena full service la.. range kos meby dalam 300-500 gak tuh.. tu yang fikir nak jual jer la.. tengok la cemaner..

ps: DAA dalam kenangan..

1 comments »

  • Carneyz said:  

    Mesti si DAA tu benci sama isteri terchenta sebab sejak kawen, dia dah tak dipedulikan lagi.. Huhu..