Panasonic Lumix FZ18

Wednesday, July 25 Leave a Comment

Tengah aku merayau-rayau tadik kat alam siber ini, sekali aku ternampak berita yang Lumix dah keluar version baru .. hmm.. 


Compare ngan aku nyer version Lumix FZ15 (kot!) kira banyak jugak la features baru. Antara yang aku rasa menarik ialah "Inteligent Auto Mode". Dia kata kamera tu bley adjust sendiri nak guna mode apa base on situasi masa tu. 

Tapi pada pendapat aku features tu tak der la hebat sangat. Macam Mega OIS yang sebelum ni. Bila aku pakai amik gambar, Mega OIS tu macam tak berfungsi lansung! ces la.. Guna pemberat kat kamera lagi bagus! :p hehe

Estimate harga kalo dah masuk Malaysia nih dalam range RM1700-RM2000.

2 comments »

  • Puteri Ezza said:  

    Salam Junaidi. Hikhik. Terima kasih ek sudi datang bertandang. Suka saya tengok gambar kahwin Junaidi yang jadik banner kat atas tu. Fotogenik laaa. Romantik :-)

    Junaidi minat dengan fotografi ke?

  • Anonymous said:  

    aku pon plan nak tuka digicam, tp rasa cam x besh jek camera nih...:D