Tioman Island

Saturday, May 5 Leave a Comment


Sunset kat Tioman

Ekceli aku sediri pun tak percaya yang aku dah sampai kat Pulau Tioman. Walaupun dengan planning terkejut, tapi akhirnya dapat jugek berenang kat air lautan yang jernih!

Kalo korang biasa pegi tepi laut, korang akan kata air kat tepi laut tu jernih.. tapi korang pernah tengok air sejernih ala-ala air hujan? syok ooo..


Jernih gilers air kat sini

Memula kitaorang mandi-mandi biasa-biasa jer.. tapi jeles lak tengok orang berenang-renang sambil pakai goggles tu! adeih.. maka aku pun pegi sewa lah bendalah tu!


snokeling equipment

seb baik la aku tak der sarung kamera yang boleh amik gambar kat dalam air.. bley ajer nak tunjuk ruper kat dalam air. lagi syok kalau time korang menyelam ada cahaya matahari yang cerah! nampak bersinar-sinar beb!


amik dari atas jer

ekceli kalo korang pegi kat tioman, korang kena plan betul-betul. especially tempat korang nak tido la.. hehe.. aku main tempah jer sebab dlm fikiran "asal bley tido"


bilik rm80!

aktiviti utama kalo orang pegi Tioman ialah Snokeling! asal pagi jer sumer orang pegi kat satu pulau yang ader terumbu karang kat ujung pulau Tioman. Tu kalo amik pakej senang la nak pegi.. kalo nak pegi sendiri.. nak tunggu bot tu dah buang karen jek. dah lak ramai umat lak tu tengah bersusun.. adeih..


overall pulau Tioman

erm.. meby next time pulak la amik pakej untuk pegi berenang sambil snokeling kat terumbu karang pulek.. tunggu kaya sket! dah pokai dah nih.. ;p

lagi gambat kat sini: Cuti2 Pulau Tioman

s/t: plan dulu sebelum pegi cuti2. Next stop: Langkawi Island.. biler eh? :p

0 comments »