New Msjbox Upgrade

Sunday, May 13 Leave a Comment

Part 1: Member sahaja

yup.. aku dah berjaya mengupload features terbaru Msjbox tadik! yeay! memang tak dinafikan.. agak lama jugak aku ambik masa untuk develop features baru nih.

sebenarnya yang memakan masa untuk diselesaikan ialah "macam mana geng2 Msjbox boleh send mesej dengan simple kalo Msjbox tu dah set untuk ahli sahaja?"

aku amik masa beberapa minggu jugak nak fikirkan.. aku sendiri jugak sebagai user aku mesti nak hantar mesej dengan mudah. tak nak la step berjela-jela just nak hantar mesej.. boring nyer.. huhu.. dan akhirnya.. aku dah berjaya jugak setelkan dan uploadkan dengan jayanya :)

features baru ni simple jer.. korang boleh pilih sama ada korang nak accept mesej dari semua orang atau dari geng2 Msjbox jer.. tapi korang kena setting dulu la kat Msjbox Panel.



Lepas korang setting, then save. Setel. Untuk geng2 Msjbox yang nak hantar mesej kat Msjbox ni, senang jer.. korang just guna nickname macam biasa jer..



senang jer kan? hehe..


***

Part 2: Avatar Guard

ni pulak satu nak elak orang menyamar sebagai anda untuk hantar mesej kat Msjbox. so dengan Avatar Guard, anda dapat protect nickname anda dari digunakan oleh orang yang tidak bertanggungjawab..

cara nak setting:

Pilih "On", then letak Kod PIN, then save.



cara nak guna:


Penting: jangan lupa tanda ":" kat tengah-tengah antara nickname & Kod PIN korang tu. kalo tak memang tak bley nak hantar mesej la..


ok. tu la 2 features baru yang aku dapat tambah untuk kali ini :)

s/t: simple & easy penting.. tapi nak fikirkan cara untuk nak simple kan tu yang menjadi kekadang makan masa berhari-hari atau berminggu-minggu! :p

4 comments »

  • Am said:  

    Satu penambahan yang baik Jun tapi Am rasa Am tak guna kot pasal Am tak kisah sesiapa pun masuk blog Am, Sodep tentu suka feature baru ni kan

    Oh ya, Am selalu perasan kalau ada yg baru ada pengumuman di Msjbox di blog semua org. Boleh tak jun create satu yg mana kita sendiri boleh buat pengumuman sendiri

  • JUNAIDIX said:  

    am,
    oo.. nak wat pengumuman kat msjbox sendiri eh? aku take note dulu yer.. hehe

  • sodep said:  

    terima kasih jun untuk features baru nie... sempurna sungguh aku rasa.. dan aku bangga menggunakan msjbox..