Pop gmail

Wednesday, March 7 Leave a Comment

semalam aku baru perasan.. kenapa aku tak boleh bukak gmail dari hp aku guna pop mail.. ruper2 nyer setting pop mail kat gmail aku tak enable. so aku pun terus enable for all mail.

malam tadi aku try pulak setting semula pop mail kat hp baru tu and try download. tadaaa! dah pun boleh download.. tapi malangnya dia download email sejak azali lagi.. iaitu dari tahun 2004! mampos.. seb baik aku setting limit 30 main header jer.. fuh! kalo tak konpem kredit jd -18! huhu.. dah la saiz gmail aku 400 MB! adei.. nampak nyer nak kena la download email yg latest jer..

p/s: mlm tadik nyer testing dah membakar kredit rm10! waduh!

4 comments »

  • Anonymous said:  

    Jun ko kena klik Enable POP only for mail that arrives from now on dlm Forwarding and Pop setting.. sebab tu di download semua email walaupun dah arcive.. kena rajin la masuk gnail gak setting..

  • Anonymous said:  

    what happen ngan msjbox??

  • junaidix said:  

    ipin,

    aku dah set dah :) tq

    wei.. ko masih kat perak ker?

    retna,
    meby server tu tengah autorestart kot :)

  • Anonymous said:  

    jun,

    aku masih kat perak lagi.. kat sitiawan.. kalau nak dtg ke pangkor ke lumut ke dah dekat dah rmh aku,, kalau ada personal flight ke blh landing dekat2 rumah aku.. rumah dekat dgn padang terbang sitiawan..