Updates Windows

Tuesday, February 27 Leave a Comment

Malam tadi.. konon nyer la baik nak buat windows update kat laptop carneyz tu.. byk giler patch yang windows update tu download tapi tak terinstall-install..

maka dengan perasaan rajin nyer aku pun installkan semua windows update itu..

installing.. 1 of 61.. done!
...
...
...
installing 61 of 61.. done!
lepas abis install tu seperti biasa lah nak kena restart.. then restart la. sambil wat keje sambil tengok tv..

leka tgk tv.. then sekali laptop tu asyik restart dengan sendiri nyer aja.. sesuka hati nak restart diri sendiri..

erk.. pelik dah nih.. so aku try la gune "Last known good config.." tapi samer gak..

tidaaaaaaak! maka dengan itu secara rasmi lah windows itu sudah crash sebab oleh windows update.. masuk safe mode pun tarak boleh. pelbagai jenis safe mode pun tak safe gak.. adei la.. huhu..

tensen beta cenggini.. maka dengan perasaan malas nyer.. terpaksalah mengorbankan windows itu untuk install windows lain.. maka segala macam jenis program pun kena delete sekali.. adei lagi.. amma! tp aku lupa yg aku tak der windows xp pro.. ader winxp home jer.. hentam saja lah!
40minit kemudian.. setel install.. then aku setup pulak win xp pro yang masih wujud kat laptop aku.. letih ooo.. byk keja plak nak keta wat gara-gara gatal tgn install windows update nyer pasal..

sedeh tuan nyer laptop tu .. dah tak bley nak kata apa dah.. jam dah pukul 2pg. cumer satu lagi device yg tak jalan.. wireless..

maka aku kena pulak carik driver wireless kat internet arinih. hampeh nyer org yg jual laptop tu.. cip wireless spesis lain.. cd driver kasi spesis lain.. maner bley! grrrr...

mlm ni nak try install pulak driver wireless spesis INPROCOMM yg aku dah download tadik.. nak tengok.. ada mau ka.. tarak mau ka.. huhu..

p/s: len kali guna jer.. :p

2 comments »

  • Anonymous said:  

    Ms klu dpt kesan pengunaan Os palsu memang diorang akan block terus dari kita guna window tu..sebenarnya Dak penang ada kasi aku ari tu satu software utk halang dari diorang block Os kita, nnt aku cari balik Os tu katner. bila dah install os tu..update windowspun tak jadi masalah..jawabnya kp kena formatlah pc ko tu..

  • Anonymous said:  

    Ms klu dpt kesan pengunaan Os palsu memang diorang akan block terus dari kita guna window tu..sebenarnya Dak penang ada kasi aku ari tu satu software utk halang dari diorang block Os kita, nnt aku cari balik Os tu katner. bila dah install os tu..update windowspun tak jadi masalah..jawabnya kp kena formatlah pc ko tu..