,

PHP Cron!

Wednesday, August 9 Leave a Comment

cam best jer bunyik tajuk entry tuh .. hehe.. ekceli, aku tengah buat experiment untuk belajar PHP. so untuk mendapatkan tahap keberkesanan belajar yang maksimum.. maka kena la buat projek permainan yang simple..

dah semenjak 2-3 menjak nih aku tengah pikir cemaner nak display blog entry yang latest dari segala macam blog yang ada dari geng-geng msjbox tuh! simple jer.. so nanti kalo korang masuk website msjbox, korang akan nampak satu bahagian yang sentiasa updated dengan latest entry dari blog-blog yang terlibat. best kan?

aku wat function ni sebab kekadang aku tak dapat nak track blog mana yang dah update.. blog maner yang latest update. maka dengan ini aku nak kasi simple list yang boleh tengok itu semua kat website msjbox.

sekarang ni aku still tengah nak buat function tu semua.. ada progress tapi malang nya buat masa sekarang hanya blog-blog yang pakai blogspot jer dapat! ini kerana aku guna atom/rss syndication kat blog tu semua. so bagi blogdrive dan blog-blog lain yang sewaktu dengannya, maka korang pun kena bersabar la.. meby aku akan buat jugak tp kasi setel kes blogspot ini dulu :)

p/s: dah biasa guna coldfusion, pening nyamuk gak wat koding guner php!

0 comments »