Design

Sunday, August 13 Leave a Comment

baru tadi aku dah update lagi layout untuk website Msjbox.com itu sempena dengan release nya Msjbox Aggregate ability..

aku memang akui yang layout tu agak serabut sikit (byk gak la!) dari segi sususan.. dan tak der ciri-ciri design lansung! semua just kotak-kotak jer..

well.. let say it this way.. aku memang tak pandai design. tamat. aku pandai susun layout ikut kesenganan mata aku memandang.. tu jer.. kalo ikut dari sudut designer of view, aku rasa aku nyer design ni kira worst la kot! hehe..

tapi tak per.. aku tak kisah sangat.. yang penting apa yang aku nak tu ada kat satu screen! so tak yah nak klik-klik banyak sangat.

dalam proses pembikinan website dari sudut aku as developer, functional amatlah penting. sebab layout tu boleh masuk kemudian. sebagai contoh: aku biasa buat semua function tu jalan dulu then baru aku fikirkan pasal macam mana nak susun content. sebab kalo function tu dah siap, then aku boleh plug-in jer kat mana-mana bahagian yang dah ditentukan kat layout..

aku rasa in the future, meby aku akan guna designer gak kot untuk kasi touch sikit layout ni semua ;) hehe

apa pun, website Msjbox dah pun ada susunan baru. function baru. and lepas ni aku nak proceed pulak dengan functional yang lain lagi...

p/s: caiyok untuk aku! hehe

2 comments »

  • Anonymous said:  

    ok je jun layou yg ko wat...