UTP Networking Cabling

Tuesday, July 4 Leave a Comment

Jumaat minggu lepas, aku ngan zam pegi pasang network cable kat satu kompeni kat tmn melawati. Ni pasang as sub-con dari member aku la..

Line yang kaler biru tu la visual kabel yang aku nak kena tarik kat bawah lantai tu..

Ni pulak tempat switch/hub untuk network tu sumer.

ni pulak tempat nak pasang network nyer faceplate. ala.. tempat nak cucuk kabel sambung kat komputer tu..

kasi potong kabel utp and pasang kat RJ-45 jack. ni untuk pasang kat faceplate tadik.

ini lah RJ-45 jack yang dipasang kat belakang faceplate tu.

ekceli tu jer gambar yang sempat aku amik sebab dok sebok wat tarik menarik kabel tuh! start dalam kul 9pm then siap dlm 4 jam kemudian untuk 7 network point siap ngan testing semua.

sesaper yang nak wat small network cabling kat opis korang (kat area KL), bley la call aku untuk wat network cabling tuh! nombor tepon ader kat "CONTACT" tu. caj tu kire kenkawan nyer harga lah base on jumlah network point yang nak buat. site visit tu wajib. ni penting untuk buat kiraan sebenar kos pemasangan dan alatan yang diperlukan.

disclaimer: lakaran dalam gambar kat atas tu hanyalah sebagai visual untuk blog sahaja.

0 comments »