Ketibaan ayah mertua

Wednesday, May 6 Leave a Comment

minggu lepas, kejutan yang sungguh emergency sampai aku ambil emergency leave! sekali ayah mertua datang kl daaa..

baru dapat berita hal orang datang ke kl pada jumaat. maka, perkara pertama nak letak dia tido kat mana eh? isteri terchenta dengan pantas memberi cadangan.. terpaksa beli katil jugak!

maka berkunjunlah kitaorang ke tempat peberet isteri terchenta.. ikea. sebelum pegi ke ikea tu, isteri terchenta dah buat research siap-siap yang dia nak beli sofa-bed (a.k.a sofa yang boleh lipat-lipat dan jadi katil!).. memang terlipat siku gak nak bayar beb!

maka, rumah kitaorang pun dah ada katil (merangkap sofa juge) untuk para tetamu jauh yang akan datang pada penghujung mei ini dan bulan julai nanti.


kena pegi ambik sendiri kat rak daaa..!


pakaging sangat lah besar, kena ambik troli besar


ahems.. isteri terchenta telah bersemangat waja nak amik nih. then terpaksa guna home delivery sebab keta kancil aja. letak jer terus penuh!

** proses memasang tak sempat nak rakam **

ahad,
ketibaan ayah mertua (a.k.a ayah isteri terchenta) dengan farhana (dik yah - dia ni adik isteri terchenta). tujuan kunjungan ke kl semata-mata untuk menghantar dik yah ke uitm pada hari isnin. balik dari lcct, singgah sebentar kat putrajaya.. makan, then terus balik rumah.

malam, aktiviti shoping membeli barang-barang keperluan seorang student. aku tukang tolak troli jer lah.


erm.. nak beli sabun apa yek?


tengah buat sticker nama..

pada hari isnin, aku tak dapat nak join untuk hantar dik yah ke uitm sebab aku ada perkara hal nak setel, then hari selasa aku amik emergency leave untuk hantar ayah mertua ke lcct.

0 comments »