, ,

Streamyx: In a Box

Wednesday, November 5 Leave a Comment

Cerita ini adalah susulan dari tahap tensen aku dengan kerenah bill adjustment tmnet yang lepas. klik sini kalo nak baca lah.

So, petang tadi aku pegi apply streamyx untuk rumah aku yang baru 2 bulan masuk line telefon rumah setelah hampir 2 tahun duduk kat sini. akhirnya..


Streamyx in-a-box

Aku apply streamyx ni sebab celcom kat area rumah aku memang selalu pening-pening. kejap connect.. kejap disconnect.. kejap tak boleh connect lansung!

Sekarang ni aku ada Celcom Broadband. Carneyz lak ader Maxis Broadband. Selalu aku pakai Maxis nyer la. Hujung minggu ni nak terminate terus Celcom Broadband selepas lebih setahun guna. 3 kali tukar pakej.

Ok, balik ke cerita streamyx. Lepas dah apply dan dah dapat modem tadi, still kena tunggu 3 hari bekerja. Then lepas tu baru boleh start nak pasang dan install semua tu lah. hm.. tengah dok tunggu la nih.

P/s: Bill adjusment aku still tak setel lagi kat tmnet sebab diaorang kata aku tak notify pulak. Hampes tul. Memang sah la sistem TMPoint tu tak berapa relevan sebab dia tak notify tmnet. Kena la pulak nak merayu semula. isk.. isk.. tmnet zaman sekarang nih..!

2 comments »

  • Anonymous said:  

    bil yang first chemot dapat lepaih 3 bulan pakai. tapi dah bayaq tanpa bil, main belasah ja byr. dahla lambat dapat bil, payment kita dah dok bayaq pun tak update.

    kena pi tunjuk slip payment baru le lepaih tu betul balik pengiraan bil.

    baik tanya2 bila dah guna utk sebulan kang.Tau2 dapat notis potong lak

  • junaidix said:  

    tu la pasal.. kita pulak nak kena pro-aktif.. walhal kita kastemer diaorang.. adeih..