Streamyx: Dah jalan

Wednesday, November 12 Leave a Comment

Semalam, aku mengaktivate kan akaun streamyx selepas 3-4 hari dari tarikh pendaftaran. Lepas jer aktifkan akaun guna sms, maka tiba lah masanya untuk aku men-connect-kan laptop ke internet.

Tapi malangnya, tak berjaya. CD-Self install yang tmnet kasi tu asyik komplen network tak connect ke modem, atau pun modem tak power-on. hampes nyer cd. tido lagi baik.

then baru tadi aku sekali lagi try nak connect ke intenet tapi still tak dapat. maka harus lah aku telefon tmnet untuk bertanya khabar.

dan aku pun try reset sekali lagi untuk try connect, dan .. akhirnya dah ada internet streamyx ni.


modem yang hidup. tapi still kena dail untuk connect. hm.. camner nak power-on jer terus connect. nanti aku godek2 lak modem nih.


stay connected.

P/s: harus la bill internet bulan ini melambung tinggi sebab bil bulan pertama datang ke rumah.

3 comments »

  • Sis Lin said:  

    boss gna combo streamyx ke?klu combo jimat sikit,tmbh rm10 dpt mobil wireless...

  • Anonymous said:  

    rase2nye modem ni bukan jenis auto kut... hehe. jenis ni tk silap tera tkleh join ngn wireless router atau yg swaktu dgnnye, stand alone le jwbnye.

  • cemut said:  

    bukan ker bulan pertama die free.bln kedua yg mahai sket hihi