, ,

Celcom Broadband: You're terminated!

Saturday, November 8 Leave a Comment



Setelah 1 tahun 8 bulan aku menggunakan Celcom 3G Brodband kat rumah, maka sekarang dengan rasminya aku telah men terminate celcom broadband tu.

Sebab utama terminate:

  1. Network coverage tak stabil. 5 minit connected, then 5 minit kemudian disconnect! Dah penat bersabar dan membayar bil setiap bulan.
  2. Tak der modem 3G sebab time aku register, modem kena beli asing dalam RM600 lebih. Tapi aku tak beli pun sebab guna henpon aja.
  3. Baru subscribe Streamyx sebab line telefon baru masuk rumah selepas 1 tahun lebih duduk kat sini.
  4. Carneyz ada Maxis Broadband. Dah jadi primary connection pulak dah.
Namun begitu, mereka tetap cuba untuk retain sebab tu la mereka beri tempoh 3 bulan. Andai kata dalam tempoh 3 bulan tu aku termimpi nak guna celcom lagi, maka aku tak perlu untuk bayar one-time cost macam setem, deposit dan sebagainya lah. Hmm.. asalkan bil tak jalan, so ok lah.

P/s: tengah guna Maxis broadband sekarang ni. so far, tak la seteruk celcom broadband kat area aku nih.

P/p/s: line telefon prepaid aku still celcom gak.

3 comments »

  • romzi seli said:  

    Jun,

    Aku rasa line ko sik stable kalik sebab ko pakei hp sebagai modem kalik. Sebab aku pun sama, kalau aku pakei hp sebagai modem, selalu ajak problem... dna yang pasti selalu lambat lah... kalau pakei modem, macam ok juak lah... tapi kinek tok, sebab banyak orang dah pakei, macam aku rasa slow juak lah sikit.

  • Ifila Saila said:  

    junaidix tinggal di mana? saya duduk di area rawang, fix line pakai maxis. sblm ni pernah apply guna maxis wireless broadband, tp lps seminggu coverage x stabil! pelik jgk fixed line maxis tp klu pkai wireless broadband kejap ada kejap xde.. nak pulang balik dh lebih 7days

    so skrg saya apply maxid broadband guna fixed line.. saya dh terminate yg wireless broadband, dtg email minta bayar conpensation rm200, tapi smpai hari ni saya xnak bayar. padan muka maxis..! puas hati saya. .!

  • Meor said:  

    Assalamualaikum..

    Maaf, saya nak tumpang tanya tentang Celcome broadband..

    Saya pun plan nak terminate broadband celcom saya tak lama lagi..

    Macam mana cara nak terminate ? Di mana ?

    Harap balas..