Anda didapati bersalah! Balai cerita!

Sunday, November 16 Leave a Comment

Semalam, pegi ke balai polis trafik jalan bandar untuk setelkan saman ekor polis trafik kerana kereta kancil didapati bersalah kerana berlari dengan sangat la laju. RM300! adeih.


Kat depan pintu balai..


tengah tunggu giliran untuk bayar saman. polis accept visa & mastercard.


diskaun RM100. so kena bayar RM200.

bila aku tengok betul-betul semakan saman tu, kesalahan dilakukan pada bulan 3 di jalan MRR2. Erm.. bila fikir.. dan fikir lagi, time tu kitaorang pegi kenduri di perak. jumpa fysal. lepas tu cuti-cuti di pangkor.

p/s: pendek cerita, bayar aja RM tu kat polis.
p/s/s: aktiviti membayar saman ini dilakukan selepas renew roadtax kereta. aku pun kompius gak. besa kalo saman tak setel, roadtax tak leh keluar. tapi.. hentam sajalah.

3 comments »

  • ~ochie~ (^_^)v said:  

    perghhh berani mati tu.. hahah tanggung risiko erk.. so ni la yg dapat.. hehehhe...
    ker mcm na..

  • chemot said:  

    tuh maknanya saman ekoq la tu. pasai tu bleh renew roadtax. kalo saman direct kat kita kena bayaq dulu saman baru leh renew.

    hidup kancil, sama2lah kita mnyumbang kepada pendapatan negara.kehkeh

  • cepotet said:  

    ehehehe. btol kata chemot. kalau saman ekor, lepas la renew roadtax. kalau saman direct, abis la.. :p