Jauh Perjalanan..

Sunday, May 25 Leave a Comment

Program pegi ke JB kali ni memang tak der plan sangat sebab dah kira sengkek gak sebab awal bulan baru jer balik dari KK. Tapi disebabkan isteri terchenta bersungguh2 ajak pegi, maka pegi la jugak.

Ni kita first time jugak la aku drive sensorang dari KL-JB. Bertolak dari rumah kul 8pm, tapi disebabkan jalan agak jem, maka sampai kat tol Sungai Besi pun dah pukul 9PM.. Konpem sampai dalam kul 12am.

Memang sengaja aku tak makan dulu sebelum gerak sebab kalo dah kenyang, takut pemandangan jadi kabur la pulek sebab lapar.. hehe..

Sepanjang highway tu kereta memang banyak la jugak sampai la ke Melaka. Tu yang tak boleh nak bawak lelaju. 90-100km/j jer.. adeih.. Dah lepas dari situ, then baru la boleh bawak laju sikit. Lebih sikit dari 100km/j. Kancil, laju maner jer boleh pecut? huhu..

Sampai kat Machap dalam kul 11am gak la. Malam tu ader banyak binatang yang terbang2 tu. Spesis anai-anai yang dah ader sayap.. habes windscreen aku .. dah la susah nak cuci lak tuh..

Dalam kul 12.30am, maka selamat la aku sampai kat Sofitel. Sebelah jer kat tempat isteri terchenta bekerja.

Pagi sabtu, lepak jap ngan Kasawari sebelum dia pegi cuti2 mesia kat Desaru. Then aku pulak habiskan masa untuk wat program Msjbox untuk next release. Still banyak lagi yang nak kena wat. Hope dapat siap.. dan boleh release seperti yang dah aku set time line tu.


Nasi Penyet.. erm.. hentam sajalah..


Ni lah rupernyer.. Ayam rempah tambah ulam-ulam .. syedap gak.


Kalau dah namanya Johor, otak-otak konpem tak ketinggalan..


Ni lah restoran tempat kitaorang makan malam. Penat gak carik jalan nak masuk sini. Keluar masuk bandar gak. Last2 jumpa gak.. huhu..

Esok aku plan nak balik kul 3am. Moga-moga dapat sampai rumah dalam kul 7am. Boleh la pegi keja macam biasa lepas tu..

p/s: Drive sensorang ni kekadang bosan gak eh..

5 comments »

  • romzi seli said:  

    Jun,

    aku tauk tempat tok dan selalu makan ayam penyet ya... restoran tok belong to kakak betty banafe (singer ya) dan aku selalu sitok sebab aku selalu tinggal di new york hotel depan ya... ari jumaat lepas aku pergi pagi balit malam jak. sik bermalam... banyak benda mok polah... ya lah nasib...

  • echah_syed said:  

    lol.. lenkali ko pasang radio hot fm ke sinar fm ke..ade gak kwn :p

  • Ted said:  

    rasala otak2 ganu sekali...jauh panggang dari api ngan johor.hehe

    cuti2 malaysia ka?

  • junaidix said:  

    romzi,
    patut la nama restoran ya banafe.. nama penyanyi paduhal tek.. hehe

    combi,
    kekadang radio pun ilang entah kemana kat tengah-tengah highway tuh :p kena scan lagi carik..

    ted,
    tak penah rasa lagi otak2 tganu.. erm.. tganu ader otak2 eh? :p hehe

  • SaifulBashrie said:  

    Macam best jenama ayam penyek tu..

    ** wondering..sedap ke mkn kalu dah kena penyek..