Pasport Malaysia

Wednesday, February 6 Leave a Comment



Al-kisah..

Hari ni company aku cuti separuh hari sebab semua orang nak balik ke kampung masing-masing untuk CNY. Then aku pun tak ketinggalan untuk balik jugak tapi aku balik dengan satu matlamat... Nak renew passport!

Untuk renew passport dengan kadar segera, aku pergi ke Pejabat Imigresen Wangsa Maju. Nama jer Wangsa Maju tapi sebenarnya pejabat tu terletak kat Tmn Sri Rampai, Setapak.

Aku pegi amik gambar, isi borang, amik nombor, hantar borang, wat bayaran sampai la amik passport yang dah siap tu semua dalam 1jam. Cepat kan? Impresif! Syabas kepada Jabatan Imigresen Wangsa Maju!

Dulu zaman aku muda-muda, konon-konon wat passport tu nak pegi oversea.. tapi sampai sekarang ni tak pegi-pegi lagi even negara jiran Singapore yang paling dekat tu pun! Dah la duduk kat JB lak tuh.. hehe.. tak der rezeki lagi..

Kali ni, Insyallah.. aku akan pegi juga ke oversea.. hehe.. lokasi? nanti kasi tau yer.. hehe

0 comments »