Msjbox Migration

Monday, May 21 Leave a Comment

Msj box.com yang korang suker giler guna tuh dah pun memulakan perjalanan untuk pindah ke hosting baru. Minggu nih jer aku tengah nak testing M sjbo x Panel kat server baru tuh. Namun begitu, server baru nih ada "a few function restriction" yang kekadang wat Msjbox Panel tu error! ces.. kena tukar pulek koding nyer tuh.. huhu..

Yang paling terus, Website Ms jbox.com mmg tak bley bawak cam gitu jer.. so aku kena re-write function untuk website msjbox tu follow koding M sjbo x Panel! tapi korang jangan risau la.. korang tak perlu wat apa-apa wat masa nih .. just duk relaks dan aku akan bagitau bila semua dah ready!

Yang paling penting, hosting baru nih ada space & bandwith yang besar! space 100GB dan bandwith 1000GB (1TB) fuyoooo! hehe.. tapi aku masih khuatir pasal aku tak penah guna hosting kat situ. hopely semua berjalan seperti yang diharapkan.

Lepas setel pindah nih, then baru aku akan bukak new registration :) so bagi yang dah lama menanti tu.. very soon yer ;)


5 comments »

  • Carneyz said:  

    yeeay! Msjbox dah maju setapak ke hadapan! :p

  • junaidix said:  

    carneyz,
    tengah nak menapak untuk ke hadapan ini :p

  • Anonymous said:  

    hurm.. aku nk try juga la guna msjbox ni. :D

  • Orked said:  

    msjbox maju ke hadapan..awak tu lepas kawen...apa yg ke depan....:p

  • Aiden Reez said:  

    Jun...

    Mana aci macam nie... Asyik ko aje yang buat, kita orang pun nak buat gak... Heheehee....

    Note: Kalau kita orang buat, entah ape ler jadi kat Msjbox nih.. Hancuss...

    Hosting baru ni takde testing environment ke Jun? Kalau ade, senang sikit ko buat testing before Msjbox go live....