AMD + ATI

Wednesday, July 26 Leave a Comment



Well, ini mungkin cerita baru. AMD dengan ATI dah bergabung! so lepas ni bagi penggemar graphic card ngan AMD processor mesti suka la sebab lebih banyak integration akan dilakukan.

and yang paling ketara, harga CPU AMD mesti akan turun. tapi tak sure la pulak harga CPU kat low yatt sekarang nih..

dulu time aku tengah "gila-gila" dengan teknologi komputer, VGA graphic card nih memang selalu beli yg agak branded sikit macam ATI atau nVidia. 2 cap tu jer best. cap lain-lain aku tak suker sangat sebab lembap.

cumer yg pelik nya, sampai sekarang aku masih pobia ngan CPU AMD. dulu time member aku beli AMD processor, selalu jer komputer "hang" sebab panas.. so sampai sekarang la aku pobia. nak beli komputer, mesti beli Intel nyer..

tak per la labu.. meby sekarang tahap "kegilaan" terhadap barang-barang pc nih dah kureng la gak.. kalo tak, konpem duit habis kat situ jer.. huhu..

sekarang nih aku guner laptop cap Compaq jer yg aku beli lebih setahun yang dulu. CPU celeron jer.. janji bley klik-klik tak sangkut.. hehe

0 comments »