Al-kisah KB

Friday, June 9 Leave a Comment

ini adalah susulan dari posting aku yang lepas-lepas selepas terkena brontoks itu.. huhu.. adoi la laptop aku ini.. tidaaaaak!

then, aku pegi kenduri. naik train. coach tido.

ni lah tempat untuk aku beradu sepanjang 12jam lebih untuk sampai KB itu.. huhu..

yang ni time train sampai kat gemas (kot!) sebelum naik ke utara. ekceli die turun selatan dulu pastu baru naik atas balik. tu yg lamer tu kot.. adoi la..

dalam tahap kebosanan sehingga ke petala 18, maka aku pun pegi la ke coach makan utk makan. maka makan lah aku disitu dengan sekian harga RM4 untuk sepinggan nasik goreng biasa. ngap..!

tapi.. sepanjang perjalanan pegi KB itu, aku dilanda penyakit mabuk ketapi. maka sepanjang perjalanan itu aku terasa loya2 nak muntah2.. huhu.. terasa tak nak dah naik train ini lagi. tapi.. malangnya balik kl pun kena naik la jugaaaak!

setelah 12 jam berlalu. dah pun pagi. mentari menyinar. aku masih pening2 nyamuk sebab masuk mabuk juge.. huhu..


maka aku masih melepakkan diri dalam kamarku ini.. layan perasaan mabuk sorang2..


sesambil itu, aku layanz la jugak view kat area pasir mas (kot). ader pasar. ramai orang. aku tak leh tgk lelamer sebab still pening2 nyamuk ini..


dah pun sampai. turun dari train. still mabuk.

berjalan nak pegi stesen. aku still mabuk juga.

tak lamer lepas itu, maka henpon aku pun terus tak dapat bertahan sebab dier pun mabuk train juga! (bateri kong!). dengan itu maka tak der la kamera untuk aku amik gambar a.k.a untuk kontek member aku kat kb itu. mujur ada penyelamat.. ehems.. hehe.. (biarlah rahsia! ceh!)

sepanjang 2 kenduri yang aku pegi.. time balik baru tersedar yang kabel kamera aku dah lesap! tak ingat kat maner letaknyer.. maka dengan itu jugak kamera aku pun tak bley nak download sumer gambar2 yg aku amik pada hari kejadian untuk tontonan umum disini..

balik kl naik train lagi. tapi penyelamat telah menyediakan ubat-ubatan untuk menahan mabuk aku yg tahap cipan itu! maka sebelum naik train kena telan sebijik. masuk train jer terun pengsan smp t/malam. penyelamat kejutkan utk makan ubat-ubatan yg lagi satu itu. maka aku pun makan. sambung tido lagik smp esoknyer.

time balik kl, coach katil terletak kat area tempat laluan utama! dekat join antara gerabak! dah la pintu nyer tak auto. tiap kali orang lalu, maka bukak pintu tak reti nak tutup! tiap kali orang lalu, tiap kali lah juge aku terjaga! adoi la lagi..

tp disebabkan penyediaan ubat-ubatan oleh penyelamat itu, maka aku terkurang la perasaan mabuk itu. alhamdulillah. maka aku smp kat kl sentral dengan tiada perasaan loya2 mahupun muntah2.

gambar kat atas tu sumer dpt download dari kamera aku selepas aku sadenly terjumper balik cd driver untuk infrared aku yang hilang itu.

tu lah ghupernyer cd yg ilang itu. ces la..

-tamat-

p/s: tengah sakit idung nak bersin, tapi tak bersin2 gak.. adoi la..

2 comments »

  • Anonymous said:  

    hehe.. entry mabok2.. mwahaha..

  • Anonymous said:  

    hihik sampai mabuk2 kau ek..hehe kerana smngt yg kuat....mm xdpt la aku tgk picture mcDa kawin ...nk tgk jgak ..ahaks -einzfa